NO MORE NO SHOW
Hoe werkt de No Show?
Wanneer je je sportkaart of de QR code niet scant, je reservering te laat annuleert of niet komt opdagen voor de reservering die je hebt gemaakt, krijg je een 'No Show' waarschuwing. Bij de derde No Show waarschuwing, krijg je een blokkade van twee weken. Dit houdt in dat je twee weken lang geen nieuwe reserveringen kunt maken. Reserveringen die je voor je blokkade hebt gemaakt kun je nog wel volgen. Mocht het in die twee weken echter voorkomen dat je weer niet komt opdagen, gaat de blokkade opnieuw in. No Show waarschuwingen worden na een tijdje weer verwijderd. Per 1 februari en per 1 september worden de No Shows die je hebt gereset en kom je weer op 0 te staan.
Hoe zorg ik dat ik geen No Show krijg?
Er zijn een aantal dingen waar je op moet letten om geen No Show te krijgen:
- Kom naar je reservering en zet je zelf op aanwezig!
Dit doe je door je sportkaart te scannen bij de scanpaal bij binnenkomst of de QR code te scannen via onze app voor buitenfaciliteiten.De QR code voor buitenfaciliteiten scan je als volgt:
- Download de ‘SSCE Access” app via de Google Play Store of Apple Store.
- Log in met dezelfde gegevens wanneer je ook inlogt via onze website.
- Scan de QR code om jezelf op aanwezig te zetten.
- Annuleer tijdig je reservering als je niet komt!
Je kunt je reservering als volgt annuleren:
- Ga naar ons reserveringssysteem en log in met Surfconext (blauwe button) of voer je credentials handmatig in.
- Ga dan naar 'My bookings' en klik bij de activiteit die je wilt annuleren op 'Cancel' en vervolgens nog een keer op 'Cancel booking'. Je reservering is nu geannuleerd.
Bij elke reservering die je maakt ontvant je ook een bevestiging van ons per e-mail, waar ook informatie in staat over hoe je een reservering kunt annuleren.
Voorwaarden
Er zitten een aantal voorwaarden aan het No Show beleid. Het kan namelijk zijn dat iemand meerdere reserveringen achter elkaar heeft, of eerst individueel komt sporten en daarna een gereserveerde groepsles bijwoont. We houden ons daarom aan de volgende voorwaarden, oftewel parameters:
- Scan je sportkaart binnen 30 minuten voor je eerste reservering. Kom je eerder dan 30 minuten voor je eerste reservering? Dan moet je tussendoor je sportkaart scannen. Bij Small Group Training is het maximaal 15 minuten voor en na de starttijd scannen.
- Je kunt je sportkaart tot 30 minuten na afloop van je eerste reservering scannen.
- De maximale tijd tussen reserveringen in is 90 minuten (met een maximum van 3 reserveringen). Bij 4 reserveringen of meer dan 90 minuten tussen een reservering in, moet je je sportkaart dus opnieuw scannen.
- Je kunt je reservering tot 90 minuten voor de start annuleren.
Waarom werken wij met de No Show?
We werken met een reserveringssysteem om een beter overzicht te hebben van de opkomst voor verschillende lessen op verschillende tijden. Daarnaast garandeert het ook het hebben van voldoende bewegingsruimte en voldoende materialen. Bovendien kunnen we op deze manier onze sportkaarthouders sneller informeren over wijzigingen en/of annulering van lessen. Voor de fitness houden we het reserveringssysteem aan zodat de drukte in de fitness over de dag wordt verspreid en we de veiligheid en kwaliteit van trainingen kunnen handhaven.
Doordat we op reservering werken zitten sommige tijdsloten of groepslessen soms vol, waardoor we soms deelnemers moeten teleurstellen. Met de No Show willen we voorkomen dat sportkaarthouders reserveringen maken waarbij ze niet komen opdagen en daarmee een plek bezet houden voor andere gemotiveerde sportkaarthouders.
Bovendien willen we extra benadrukken om niet te vergeten je sportkaart te scannen bij binnenkomst of de QR code te scannen voor outdoor faciliteiten. Indien je niet scant, weten de instructeurs niet dat je binnen bent en krijg je automatisch een No Show. Vergeet daarom niet te scannen! Ben je je sportkaart vergeten of scant deze niet? Meld dit dan bij de infobalie, zodat zij je op aanwezig kunnen zetten en je geen No Show ontvangt.
Vragen of opmerkingen?
Neem dan contact op met ssc.noshow@. tue.nl
Was je wel aanwezig tijdens de reservering maar heb je je sportkaart of de QR code niet gescand? Of heb je een geldige reden dat je niet aanwezig was of je te laat hebt afgemeld? Stuur dan ook een mail naar ssc.noshow@. Zij beoordelen of je No Show geldig blijft of wordt ingetrokken. tue.nl