Over het SSC

Studentensportcentrum Eindhoven: ‘A home away from home!’

Een sportcentrum waar je met trots lid van bent

Hier op het Studentensportcentrum Eindhoven (SSC) zijn we trots dat we een onvergetelijke studentenervaring bieden en een community creëren waar studenten, medewerkers en alumni trots zijn om deel van uit te maken. Al jaren beoordelen onze ruim 13.000 sportkaarthouders het SSC met een 8.0 gemiddeld. Wat maakt het SSC het unieke hart van de Campus?

Grootste sportprogramma van Eindhoven

400 lessen per week in 70 verschillende sporten, fitness en cursussen onder begeleiding van gekwalificeerde (topsport)docenten. In onze uitgebreide faciliteiten kun je vrij sporten. Bij onze 38 studentensportverenigingen heb je de kans om sportief te schitteren, bestuurservaring op te doen en natuurlijk te genieten van het studentenleven. Zeven dagen per week, vóór, tijdens of na college-uren is het SSC de plek op de campus om te bewegen, sporten en ontmoeten. Op het SSC daag je jezelf uit, maak je vriendschappen voor het leven en ontwikkel je vaardigheden waarvan je het bestaan niet eens kende. Dus stap naar voren uit de massa en haal het beste uit jezelf!

Haal het beste uit jezelf: get involved

Op het SSC kun je jezelf ook op sociaal en professioneel vlak ontwikkelen. Studentensportverenigingen zijn er voor studenten en worden geleid door studenten. Van de voorzitter tot de waterdrager, studenten tonen op ieder gebied initiatief en leiderschap. Ieder jaar wisselt het bestuur in zijn geheel en maakt plaats voor een groep nieuwe studenten die waardevolle ervaring willen opdoen voor de toekomst. Behalve bestuursfuncties biedt een vereniging verschillende plaatsen in commissies, zoals voor sponsoring, een (internationaal) toernooi, teamweekendjes, activiteiten en lustrum. Het leiden van je club is een onvergetelijke ervaring. Je neemt al tijdens je studententijd beslissingen waarvan je dacht dat die voorbehouden waren aan oude wijze heren en dames in een net kostuum.

Home away from home

Leden van het SSC komen uit alle provincies van Nederland, uit iedere Europees hoofdstad en uit alle windrichtingen van de wereld. Meer dan 100 nationaliteiten sporten wekelijks binnen de muren van het SSC. Het SSC is de ontmoetingsplaats voor studenten en medewerkers van Fontys en de TU/e. Sport is zelf al een laagdrempelige manier om een (nieuw) sociaal leven op te bouwen in Eindhoven, maar naast alle sportactiviteiten organiseren we diverse andere activiteiten voor onze campusbezoekers en – bewoners, zoals sportweken, pubquizzes, Mix&Meet events, winterspecials om de kerstdagen te vieren en een uitgebreid zomerprogramma.

Diversiteit en inclusiviteit

Het SSC is trots op de diverse gemeenschap die de TU/e en Fontys rijk is. Topsport, prestatieve sport en breedtesport zijn allemaal mogelijk op het SSC. Zowel de beginner als de gevorderde kan sporten op het SSC. Oerhollands of wortels in een ander land, we bieden alles tweetalig aan: Nederlands en Engels. Om diversiteit en inclusiviteit te stimuleren hebben we een Diversity & Inclusion officer aangesteld. Samen met de studenten en medewerkers zorgen wij voor een veilige sportomgeving waar iedereen zich thuis kan voelen; a home away from home!

Openingstijden SSC

• Algemene contactgegevens